top of page
Programe 

Cabinetul Individual de Psihologie Mihalache Sofia este autorizat de Colegiul Psihologilor din Romania (cod de inregistrare RUP 10B8698) și deține licențe de utilizare pentru următoarele instrumente psihologice validate pe populația românească: CogniKit, platforma de evaluare si interventie psihologica pentru copii si adolescenti

COPII

1. Pregatire pentru scoala (4-7 ani) - 17 sedinte in care se dezvolta urmatoarele competente:


- competente motrice
- autonomie personala
- cunostinte prerenchizite
- competente cognitive
- competente sociale
- competente motionale


Consta in 17 module:


Competente cognitive
- "Furtuna" (categorizare)
- "Momo cel atent si Tupi cel energic" (atentie)
- "5 bete, 3 liane, 7 pietre si un manuchi de iarba" (memorie)
- Furtuna de idei si alegerea potrivita (rezolvare de probleme)

Competente emotionale
- "Ce-o fi cu Roscovanul?" (exprimarea emotiilor-expresii faciale)
- "Vesel mereu" (intelegerea emotiilor-normalizare)
- "Emotia nazdravana si capitanul Momo" (reglare emotionala)

Competente sociale
- "Zizi invata despre reguli si siguranta" (complianta la reguli/reguli pentru siguranta)
- "Diferiti, dar impreuna" (relationare sociala-intelegerea si aprecierea diversitatii)
- "Despre prietenie si un strop de empatie" (comportament prosocial)

Competente motrice
- "Labute si manute" (motricitate fina)
- "Prietenii din savana" (motricitate grosiera)

Competente de autonomie personala/autoingrijire
- "Momo creste" (autonomie corpontamentala)
- "Eu cred, tu crezi..." (autonomie cognitive)

Prerechizite ale scolarizarii
- "Abecescu, Marele Maestru al sunetelor" (prerechizitele scris-cititului)
- "Socotescu, Marele Maestru al cifrelor" (prerechizitele matematice)
- "Invat....si-mi place" (cunostinte despre functionarea cognitive)

2. Insula calculelor - program educational pentru copii 5-8 ani:

„Insula Calculelor” este un program educațional care oferă copiilor cu vârste între 5-8 ani, o experiență prietenoasă de învățare a operațiilor de adunare și scădere. Rezolvând exerciții de o dificultate graduală, structurate pe mai multe concentre de numere naturale și niveluri de joc, copiii își pot dezvolta și consolida abilitățile de calcul matematic cu numere de la 0 la 1000.

Programul se bazează pe cercetări din științele cognitive aplicate. Întâi au fost identificate, cu ajutorul unor profesori experți, principalele dificultăți de calcul întâmpinate de copiii de 5-8 ani. Apoi, au fost construite exerciții de dificultate graduală, pentru remedierea dificultăților.  Pentru a accelera dezvoltarea de concepte și operații, toate acestea au fost cuprinse într-o narațiune atractivă. 

Experiențele de învățare cuprinse în program sunt construite pe două componente de bază:

  1. Dezvoltarea și consolidarea abilităților matematice, prin efectuarea de exerciții diverse, organizate pe niveluri de complexitate crescândă. Exercițiile sunt prezentate sub formă de jocuri, pentru a spori motivația copiilor de a se angaja în rezolvarea calculelor propuse și de a persevera în rezolvarea lor.

  2. Secvențe de predare oferite de un profesor expert. Acestea sunt accesibile copiilor oricând se află în impas, ajutându-i să înțeleagă procesul rezolutiv. Pentru a maximiza învățarea, secvențele de predare sunt prezentate sub formă de Lecții, integrate în cadrul narativ. Astfel, personajul „Spiritul Insulei” preia rolul de profesor, însoțind copiii în procesul de cunoaștere, oferindu-le ghidaj și sprijin atunci când întâmpină dificultăți.

 

ADOLESCENTI

 

3. Dezvoltarea competentelor socio-emotionale ale adolescentilor (13-19 ani) - 16 sedinte in care se dezvolta urmatoarele competente:


- gestionare propriilor reactii
- constientizarea de sine
- abilitati de relationare
- luare de decizii
- responsabilitate personala
- gandire optimista
- comportament orientat spre scop
- constientizare sociala


Consta in 14 module:


Responsabilitate personala
- "Cineva sa faca ceva!" (asumarea responsabilitatii)

Gandire optimista
- "Am incredere in mine" (increderea in sine)

Comportament orientat spre scop
- "Invat eficient:Imi gestionez timpul" (invatare autoreglata)

Constientizare sociala
- " Daca stii cum zic" (intelegerea perspectivei)
- "Impotriva sau impreuna?" (cooperare)

Luare de decizii
- "Decizie + emotie = ?" (luarea deciziilor responsabile)

Abilitati de relationare
- "Gestionarea conflictelor" (gestionarea conflictelor)
- "Repararea relatiei" ( construirea relatiilor positive)

Constientizarea de sine 
- "Puncte tari si puncta slabe" (Identificarea propriilor puncta tari si slabe)
- "Personalitatea si rolul in echipa" (identificarea propriilor trasaturi de personalitate)

Gestionarea propriilor reactii
- "Inspir, expir, stau chill...Partea 1" (utilizarea unei tehnici de relaxare)
- "Inspir, expir, stau chill...Partea 2" (utilizarea unei tehnici de relaxare)
- "Strategii de reglare a emotiilor - Partea 1" (reglarea emotiilor)
- "Strategii de reglare a emotiilor - Partea 2" (reglarea emotiilor)

 

4. Dezvoltarea strategiilor de invatare ale adolescentilor (13-19 ani) - 9 sedinte in care se vizeaza dezvoltarea a 7 categorii de strategii de invatare:


- strategii de studio
- abilitati de ascultare si luare notite
- strategii de citire si intelegere
- abilitati de scriere si cercetare
- strategii folosite la teste
- tehnici de organizare
- gestionarea timpului


Consta in 9 module:


Constientizarea punctelor tari si slabe (activitate initiala)
- "Cat de bine te descurci la invatat" (constientizarea punctelor tari si slabe in invatare)


Strategii de studiu
- "Invata cum sa inveti" (dezvoltarea strategiilor de studiu)

Abilitati de ascultare si luare de notite
- "Cum sa iei notite" (dezvoltarea strategiilor de scultare si luare de notite)

Strategii de citire si intelegere
- "Cum poti intelege mai bine" (dezvoltarea strategiilor de citire si aprofundare a intelegerii)

Abilitati de scriere si cercetare
- "Cum sa scrii mai bine" (dezvoltarea strategiilor de scriere si cercetare)

Strategii folosite la teste
- "Cum sa te descurci mai bine la teste" (dezvoltarea strategiilor utilizate la teste)

Tehnici de organizare
- "Cum te organizezi" (dezvoltarea strategiilor de organizare)

Gestionarea timpului
- "Cum sa iti faci timp" (dezvoltarea strategiilor de gestionare a timpului)

Reflectie si automonitorizare (activitate inala)
- "Reaminteste-ti si reflecteaza" (reflectie si automonitorizare)

bottom of page